Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Reede, detsember 1
    • Vanglaplaneedist
    • Kontakt
    • Reklaam
    Facebook YouTube Instagram X (Twitter) Telegram
    Vanglaplaneet
    Telli Vanglaplaneedi uudiskiri
    • Esileht
    • Uudised
      • Maailm
      • Eesti
      • Globalism
      • Teadus ja tehnoloogia
      • Suur Vend
      • Sõda
      • Tervis
      • Majandus
      • Terrorism
    • Ülevaated
    • V-pood
    • Video
    • Vastupanuliikumine
    • TOETA
    • COVID-19 pettus
    Vanglaplaneet

    Raamat parvlaev Estonia hukust: laeva põhjas pidi olema auk

    Eesti 9. veebr. 2018
    Jaga
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Delfi

    Endine Rootsi laevandusameti büroojuhataja Stefan Torssell kirjutab oma raamatus, et tehnilist hooldust tehti Estonia pardal lohakalt. “Vöörivisiir laskis läbi merevett. Viisteist minutit enne laeva väljumist viidi selle pardale sõjaline kaup,” väidab ta ning lisab, et hämamine õnnetuse asjaolude üle algas juba parvlaeva uppumise ööl.

    Kirjastus Tänapäev andis hiljuti välja Stefan Torsselli raamatu “Parvlaev Estonia. Rootsi riigi hukk” (esmalt ilmus eelmisel aastal Rootsis). Torssell on endine Rootsi laevandusameti büroojuhataja, kes enda kinnitusel juhib raamatus tähelepanu mõnedele seni rohkem varjus olnud nüanssidele Estonia uppumisel – rasketele möödalaskmistele laeva meresõidukõlbulikuks tunnistamisel ja järgnenud salastamisele.

    Laevaga oli pikemat aega veetud lagunenud Nõukogude Liidu sõjatehnikat. Seejärel toimetati sõjaline salakaup edasi, muu hulgas Lähis-Itta. Üks adressaatidest oli Hosni Mubaraki režiim Egiptuses, kellega Rootsil olid juba palju aastaid head suhted. Palju viitab sellele, et kaupa läks ka teistesse riikidesse. Rootsi oli transiitriik. See tuletab meelde, kuidas Rootsi lubas teise maailmasõja ajal Saksa sõjajõududel niinimetatud püsiliiklusena liikuda läbi kogu riigi.

    Rahvusvaheliste reeglite kohaselt peetakse reisilaeva, mis veab sõjalist kaupa, sõjatranspordilaevaks reisijatega pardal. Laev kaotab siis reisilaeva immuniteedi. Kui sõdiv riik uputab niisuguse laeva, et takistada sõjalisel veosel jõuda eesmärgini, loetakse seda sõjaliseks tegevuseks.

    Palju aastaid kasutati Estonia reisijaid inimkilbina ebaseaduslike sõjaliste veoste veol, mille eest kandis vastutust Rootsi riik. Reisijaid hoiti teadmatuses. Majanduslik kahju, mille eest pidid vastutama kindlustusseltsid, laevakompanii ja ka Rootsi riik, ähvardas muutuda püramidaalseks. Juriidiline ja poliitiline vastutus olid veel suuremad.

    Otsekohe pärast laevahukku moodustasid Rootsi, Soome ja Eesti valitsus ühise uurimiskomisjoni. Edaspidi kannab see tekstis nime JAIC. Ellujäänud reisijaid ei kuulatud üle, meeskonnalt ei nõutud küsimustele vastamist vande all. Kolme aasta pärast esitas komisjon lõpparuande. Selle on hukka mõistnud kogu laevandusmaailm.

    JAIC ei suutnud tõestada, et Estonia oli sadamast lahkudes merekõlblik. Ka ei olnud laev ette nähtud sõiduks liinil, millel teda kasutati. Kui laev vahetas lippu, andis Soome laevandusinspektsioon sellele välja eksitava sertifikaadi, teisisõnu võltsitud rahvusvahelise sertifikaadi. Kui Estonia Tallinnast väljus, oli laev kreenis, millele JAIC ei võtnud vaevaks leida selgitust. Tehnilist hooldust tehti laeva pardal lohakalt. Vöörivisiir laskis läbi merevett. Viisteist minutit enne laeva väljumist viidi selle pardale sõjaline kaup. Laadimist jälgis Eesti sõjavägi. Õnnetust ei ole mitte kunagi juriidiliselt kontrollitud.

    Laev ei saa uppuda nii, nagu JAIC seda kirjeldas. Estonia põhjas pidi olema auk, mis tekkis kereplaatide purunemise, kokkupõrke või veel tõsisema põhjuse tagajärjel.

    Hämamine algas juba Estonia hukkumise ööl. Seda juhiti Rootsist. Mõni päev hiljem kogunesid kirik, meedia, õigussüsteem, Riksdag ja poliitilised erakonnad Rootsi riigivõimude selja taha ning võtsid vaikiva ja passiivse hoiaku. Nemad ei pidanud vastutama õnnetuse eest, kuid järgisid Rootsi traditsiooni olla riigiga solidaarne. Igaüks võttis vaikselt ja kuulekalt oma positsiooni sisse. Paljud alustasid head karjääri.

    Seevastu osutati õnnetuse süüdlastena eestlastest meeskonnale ja Saksa laevatehasele, kus laev oli neliteist aastat varem ehitatud. Ellujäänuid ja hukkunute omakseid nimetati vastutustundetuks, kui nad nõudsid, et õnnetuse põhjuse uurimiseks tuleb korraldada sõltumatu rahvusvaheline ekspertiis.

    Estonia ei olnud tavaline laev, vaid poliitiline projekt, mis lõppes massimõrvaga. Õnnetuse põhjuseid oli rohkem kui üks. Laevahukuni viis paralleelsete sündmuste jada. Alanud hämamisega varjati mitte ainult paljude inimeste vastutust, vaid ka paljude inimeste ebapädevust. Mitte ükski hämamises osaleja ei anna praegu küsimustele vastuseid.
    Loe pikemalt Delfist ja uuri Vanglaplaneedist.

    Lajata tehnoloogiahiidude tsensuurile ja jaga seda artiklit!

    Kindlasti liitu ka Vanglaplaneedi uudiskirjaga,
    sest siis jõuab oluline info otse Sinu e-postkasti.

    Vanglaplaneedi tegevuse toetamiseks on mitmeid erinevaid viise,
    vali endale sobivaim:

    Seotud postitused

    Hiinas möllab taas salapärane haiguspuhang, kehtestatud on maski ja sotsiaalse distantsi nõuded

    Maailm 29. nov. 2023

    PANOPTIKUM | 47-23

    Eesti 26. nov. 2023

    IMFi direktori sõnul võib CBDC asendada sularaha ja suurendada “finantskaasatust”

    Globalism 22. nov. 2023
    Telli
    Teata
    guest
    guest
    0 Comments
    Inline Feedbacks
    View all comments

    OLULINE

    Globalism

    VIDEO | “15-MINUTI VANGLA”

    21. mai 20233
    VASTUPANULIIKUMISE INTERVJUUD

    Populaarsemad postitused
    • PANOPTIKUM | 37-23
    • Üks elektriautode laadimispunkt tarbib rohkem elektrit kui 280 kodu kokku
    • Miks tegi Bill Gates äkilise kannapöörde oma kliimakatastroofi narratiivis?
    • WEFi vilepuhuja hoiatab globalistide kogu elanikkonna mikrokiibistamise plaani eest
    • PANOPTIKUM | 42-23
    Lühiuudised

    Taas kord: India reporter kukkus kaamera ees kokku

    9. sept. 2022

    Prantsusmaa otsib tehisintellekti abil ebaseaduslikke basseine

    31. aug. 2022

    Euroopa Komisjon ostab 110 000 doosi ahvirõugete vaktsiini

    15. juuni 2022

    Elon Musk saab Twitteri 44 miljardi dollariga

    26. apr. 2022

    Pentagon soovib rajada Balti riikidesse USA alalised baasid

    8. apr. 2022
    • Facebook
    • YouTube
    • Vimeo
    • Instagram
    • Twitter
    • Telegram
    Otsi Vanglaplaneedi lehelt
    Toeta Vanglaplaneeti

    Konto andmed:
    Peeter Proos
    EE937700771001063744

    Vaata lisaks siit

    Kontakt

    info@vanglaplaneet.ee

    Jälgi sotsiaalmeedias
    Facebook Instagram YouTube Telegram
    Vanglaplaneet - Vastupanu Vaim

    Kirjutage, mida soovite otsida ja vajutage enter. Väljumiseks vajutage Esc.

    wpDiscuz