Peeter Proos | Vanglaplaneet
Baltimore’i sillaga toimunud õnnetuse uurimine on keskendunud mitmele võimalikule põhjusele. Ühe võimaliku variandina uuritakse, kas sillakonstruktsioone ramminud laeva nimega Dali, elektrisüsteemi probleemid võisid tekkida saastunud kütuse tõttu. Uurimisega seotud allikate sõnul hakkasid laeval tuled vilkuma juba teekonna alguses, tund aega peale väljumist, viidates esimeste elektriprobleemide tekkimisele.
Sadamaloots ja tema assistent teatasid enne kokkupõrget silla konstruktsiooniga elektriprobleemidest ja tõukejõu kadumisest. Laeval viibinud ohvitseri sõnul lakkasid töötamast rool, elektroonika ja mootorid, mis viis laeva kontrolli alt väljumiseni. Masinaruumi täitis kärsanud kütuse hais ning valitses täielik pimedus. Kuid hädakutsung jõuti enne õnnetuse toimumist ikkagi välja saata.
Asjatundjate sõnul võib saastatud kütus tõepoolest põhjustada laeva peamistes generaatorites tõsiseid probleeme. Ateenas baseeruv laevaehitusinsener Fotis Pagoulatos märkis, et selline olukord võib jätta laeva ilma vajalikust tõukejõust, kuna abigeneraatorid ei suuda peageneraatorite ülesandeid täielikult üle võtta ning nende tööle hakkamine võtab aega.
USA Riikliku Transporditurvalisuse Ameti (NTSB) juhataja Jennifer Homendy sõnul võetakse uurimise käigus vaatluse alla laeva ekspluatatsiooni- ja ohutuspäevikud ning omaniku ja operaatori vastavad dokumendid. Uurijad püüavad kätte saada ka laeva salvestusseadmed, mis võiksid pakkuda täiendavat teavet juhtunu kohta.
Küsimusi on tekitanud Valge Maja ja föderaalvalitsuse reaktsioon koheselt välistada elektrisüsteemi rikke põhjusena küberrünnakut või sabotaaži, arvestades uurimise varajast staadiumi. Kuigi ka peavoolumeedia kaldub sellist võimalust välistama, ei ole paljud analüütikud seda võimalust täielikult kõrvale heitnud, arvestades praegust keerulist rahvusvahelist olukorda.